JEG DIGGER NYSIRKUS!

Det er Nysirkusfestival i Torshovparken!
Jeg er en helhjertet fan av Nysirkus. Det har jeg vært i snart 15 år. Hvorfor? Fordi det er livet. Det handler om hele mennesket, hodet, kropp og sjel, koblet til samfunnet.Koblet på tvers av ulike kunstarter og sjangere.  Koblet på tvers av nasjoner, språk, alder og kultur. Politisk til og med. Det handler om mennesket og dens kapasitet, hvilket talenter som utvikles med utgangspunkt i seg selv, sammen med andre. Jeg blir hensatt til barndommen hvor jeg tar meg selv i å måpe og fylles av den enorme fasinasjonen over kroppens ressurser og grenseprengende egenskaper. Alle fasetter av følelser blir berørt. Og hører meg selv si WOW!
Men det handler også om  «the human error». Det er lov å feile. Så prøver man igjen, med støtte fra medaktører og publikum. Alle vil hverandre det beste. Og klarer man ikke, er det også greit, gå videre. Neste gang.
Som Samuel Beckett sier det:
Try again
fail again
fail better
Sånn er livet!
Ta med de du er glad i! Deilig mat har de og!
Enjoy!
SIRKUSFESTIVAL I TORSHOVPARKEN
SIRKUSFESTIVAL I TORSHOVPARKEN
0 comments on “JEG DIGGER NYSIRKUS!

Legg igjen en kommentar

